Städ-söndag med tusen tankar i skallen och hockey-VM

Idag vaknade jag kl. 11.45!! Ja så blir det när man vänder dygnet tvärfel! Trots det så hade jag inte lyckats sova längre än 5 timmar! Vad är det då som håller mej vaken på natten kanske ni undrar. Det är tusen och åter tusen tankar som snurrar runt i min skalle. Det är faktiskt inget speciellt, det är allt och inget. Misstänker att ännu en kur med hormon-piller ställer till en hel del men det käns som om det är något annat som är på gång också. Inte något bra utan mer att det är en katastrof som närmar sej. Jag hoppas verkligen att jag har fel, men av någon anledning har denna känsla bitit sej fast. Om man ser rent krasst på mitt liv som det är just nu så kunde det nog inte vara bättre. Jag har det jag vill ha i mitt liv, men det kan vara rädslan för att förlora vissa delar som gör att jag känner så här. Tyvärr är jag född till att vara en grubblare och det ställer till det för mej och min skalle ibland.
**********

Så fort jag vaknade kände jag att det var dags att ta tag i det som inte är så roligt... Nämligen att storstäda lägenheten! Jag började tidigare i veckan med att testa min nya dammsugare så det slapp jag idag. Tog bara det största med min hand-dammsugare och fortsatte med köket och vardagsrummet. När jag hade kommit till badrummet hade jag tröttnat! Till saken hör att jag i vanliga fall inte bryr mej så mycket om hur rent jag har det omkring mej, bara det inte blir sunkigt och äckligt. Men har kommit in i en period där jag inte orkar leva i en rörig miljö längre. Farsan säger att det hör till ålder och mognad. Så kan det säkert vara, jag är ju ändå över 30 så då borde jag ju ha lärt mej att vara lite renlig. ;)
**********

Ombonat vill jag ha det också. Så därför har divärse krukväxter hittat hem till mej. Bland annat en citrusväxt som jag är lite kär i. Att det fick stå i köksfönstret var ett naturligt val eftersom det är där den får mest sol på sej och där jag har minst chans att "glömma bort" att vattna den!


Min lilla söt-älg fick sällskap i fönstret

Nu återstår bara att se om den överlever... ;)
**********

Hockey har också präglat dagen. Mellan städandet så lyckades jag kolla på delar av bronsmatchen som Finland lyckades spela bort och hela finalen där Ryssland som väntat var det starkaste laget och vann mot Slovakien med 6-2. GRATTIS RYSSLAND!! De har ju alltid varit en hockeynation att räkna med och den här turneringen har de varit helt överlägsna. Finns inget lag som var mer värt det, trots att matchen mot Sverige kommer att minnas som "det stora filmandet" där inga domslut gick Sveriges väg.
I övrigt i detta VM kommer jag att minnas Jass attack på Erik Karlsson direkt efter att de kom ut ur utvisningsbåsen. Starkt av Karlsson att inte ge igen men Herr Jass fick jazza hem till Lettland med svansen mellan benen.
**********

Ja, vad gör man nu då?? När hockey-VM är slut... Jo, man väntar på fotbolls EM och senare OS och Paralympics!
Men de allra närmaste ska jag kolla klart på Fråga Olle dokumentären och sedan få mej lite välbehövlig SÖMN!!
**********

Dagens musikaliska inslag blir kanske lite oväntat Finlands Nationalsång. Som ett tack för detta VM och en liten tröst för förlusten i bronsmatchen. Sedan är det så att jag gillar den rent musikaliskt och det är ju bara det en anledning ;) God natt alla där ute, hoppas att ni får en bra vecka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0