En bra början på en ny månad

Den 1 maj 2012 var en riktigt bra dag. Den började med världens slöaste och slappaste förmiddag då jag inte rörde mej många millimeter från soffan. Det mest ansträngande jag gjorde vart att fixa kaffe och få i mej det. Jag kokade inte ägg samtidigt den här gången, för det har jag lärt mej att det kan sluta hur som helst. Som härom dagen då jag tappade en massa kaffesump rakt ner i den kokande ägg-grytan. Som tur var hade inget av äggen gått sönder så det tog inte åt sej någon smak. Men å andra sidan kanske det hade blivit en lustig smakupplevelse...vem vet?? :D
**********

Runt 13-tiden ringde en man och var väldigt påstridig och ville köpa mina spacerplattor som jag hade på blocket. Han sa att han kunde vara i Tidaholm om 20 min om jag bara sålde dom till honom! Eftersom jag inte hade några andra spekulanter som var villiga att betala det jag begärde så gjorde jag mej snabbt klar och gav mej ner till kopparn´s bensin där vi skulle mötas och göra upp affären. Det var en äldre man som helst ville börja förklara för mej ett man INTE spikar upp spacerplattor på väggen (det var nämligen tanken om jag inte fick dom sålda och det hade jag skrivit med i annonsen) men det hela slutade med att jag visade honom att jag visst hade koll på vad de egentligen skulle sitta. Jag har ju i fram på bilen, så han var mycket nöjd med att jag inte var en totalt idiot och betalade och åkte sedan där ifrån. Nu i efterhand undrar jag om jag inte blev lite idiotförklarad trots allt. Men det bjuder jag på i så fall. ;)
**********

Efter en snabbvisit på Hökensås Sportfiske var jag tillbaka i stan och åkte till ett välbekant ställe. Där blev jag kvar resten av dagen och det trivdes jag helt ärligt ganska så bra med. Och tänk att månen kan vara så fin när man bara står och tittar på den under tystnad. :)


Kvällens höjdare: Månen
**********

Nu till dagens musikaliska inslag. När man stänger en dörr så har man möjlighet att öppna nästa. Det är vad den här låten betyder för mej iaf. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0