Vinter och kyla

Då kom det oundvikliga även denna vinter... Snön har nu lagt sej och kylan har åter igen bitit sej fast i hela landet. Här i Tidaholm är det ju rena högsommarvärmen, eller ja kanske inte... Inatt när jag kom hem så var det -12 grader inne i stan och jag var tvungen att putta en extra gång på garageporten för att få upp den. Annars så fungerade låset som det skulle utan att ha fruset fast helt! Till skillnad från den gången det var -2 grader och min nyckel fastnade som svärdet i stenen ungefär. Tur att man är tekniskt lagd och fixade det oxå. :)
**********

Som tur är så har det inte snöat så hysteriskt som det gjorde hela förra vintern...och hela förrförra vintern.... Visserligen var det vackert, men bara så länge man var inomhus i värmen!


Ja vackert var det vintern 2010, men fruktansvärt kallt och opraktiskt!

Jag älskar att årstiderna ändras och vintern är en av våra fyra årstider,  men jag kan inte annat än att längta till våren. Det är inte roligt att behöva hacka fram bilen från en garageuppfart när man ska hem. Är MYCKET tacksam för mitt garage här hemma, det är värt sin vikt i guld!
**********

Nu behövs värme i detta hushåll! Inatt sov jag med mitt vanliga täcke, mitt ulltäcke och en fleecefilt! Det var lagom varmt och riktigt jobbigt att gå upp och lämna värmen på morgonen. Men jag är glad att jag har mitt "Sydneytäcke". Det är mitt ulltäcke. Det som jag fick när jag var i Sydney och tävlade i Paralympics.

Bäste täcket i kommun!
**********

Nu är det dags att börja resten av dagen och försöka planera resten av veckan. Känns som om det kommer att gå sådär... Men det är värt ett försök iaf.
**********

Dagens musikaliska inslag är lite komiskt plus att det påminner om sommaren, det behöver jag den här veckan. :)
Håll till godo alla Skansenälskare, Robert Gustafsson-älskare och Peps Persson-älskare:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0