slutet på 2011 och början på 2012

Ja då har jag haft en liten sådan "konstpaus" från bloggen igen. Eller så är det jullovet som varit lite FÖR effektivt. Hur som helst så har jag haft superbra mellandagar och det är nog det som påverkat min stackars blogg lite negativt. MEN!! Nu är jag tillbaka!! Och den som inte orkar läsa ett låååångt inlägg kan lika gärna sluta läsa nu. :p
************

Julafton var som ni tidigre läst en riktigt hit! Juldagen gick inte som planerat men det var nog lika bra det. Jag och lillasysteryster skulle gått ut här i Tidaholm. Men hon bangade ganska tidigt på dagen och tur var väl det för ju längre dagen gick ju mindre kände jag för att gå ut... Det hela slutade med att jag städade lite i lägenheten, slappade lite i soffan och gick på juldagsbio. Jag har ju alltid gillat Stig-Helmer och på juldagen kunde jag slå mej ner i  en av Sagateaterns mer eller mindre obekväma stolar och avnjuta "The Stig-Helmer story".
Filmen var helt ok, lite seg här och där men det är dom ju allihopa. Ett lagom tidsfördriv en juldagskväll. Efter det blev det supergos med kissen (var fortfarande kattvakt)!! TVÅ timmars supergos närmare bestämt...sedan somnade min arm...
**********

Annandagen blev en slö och slapp histora som utspelade sej liggandes på rygg i min älskade soffa. Filmerna avlöste varandra och det mest intressanta som hände var att jag fick några trevliga telefonsamtal som gjorde att min tredjedag jul inte blev fullt lika slö och slapp!! Dagen avslutades med att farsan tittade in på en tallrik gröt och då ansträngde jag mej så pass att vi satt vid köksbordet...DET kändes stort just då!!
Dagen avslutades som den började, i min älskade soffa...
**********

Tredje dag jul blev stressig men rolig. Jag åkte upp till norra Bohuslän och hälsade på en gamman ovän. Ja vi var onvänner några år, men nu hade det gått över och vi blev riktigt bra kompisar och jag hoppas verkligen att vi kan fortsätta hålla kontakten.
Hon bor i Strömstad men riktigt SÅ långt åkte jag inte. Vi möttes upp i Tanum där C har sin mamma och efter världens godaste fika åkte vi in till Grebbestad för att gå på mellandagsrea i Sportshopen.


Hamnen i Grebbestad

Efter en snabbsväng in på ICA och en något längre tur i hamnen så började shoppingångesten. Det första jag fick syn på var nämligen loggan som jag nästan går igång på:

ÅÅÅÅHH...ADIDAS!!

MEN jag är mycket stolt över mej själv, det blev "bara" en tröja för 300 kr (REA 50%, den hade alltså kostat 600 kr!!) C har ju en lite son på 3 år som tröttnade ganska snabbt och det tackar min plånbok för!!

C och sonen J intog därefter lekplatsen som fanns strax bredvid där min bil stod parkerad och jag tog en extra tur i hamnen igen. Då insåg jag att det jag saknar mest med Skåne och framförallt Åhus är havet, båtarna och tro det eller ej: måsarna!!
J kom springande mot mej och gav mej en kram och pekade mot min bil. Dags att röra på sej!


Den dära v70n <3

Tillbaka hos mamman i Tanum bjöds vi på en underbar lunch och efter det åkte vi skilda vägar. Hoppas verkligen inte att det dröjer nästan 3 år till innan jag får träffa C och J igen!!

Sedan började min resa hemåt Tidaholm igen och under den tiden fick jag reda på vad Torsdagen skulle innehålla! Tänk vad bra, ibland fungerar det att planera även för mej! ;)

Den som tror att min dag var slut efter det här kan tänka om! Jag kom på att min tredje julafton skulle firas i Skövde dagen efter så det var snabbt in och ännu snabbare ut på Stallsiken!!
**********

Onsdagen var min tvätt-o-städdag!! Jag började redan kl 7 med första maskinen tvätt sedan gicks lägenheten grundligt igenom med dammsugare och dammtrasa. När jag var klar var klockan massor och jag såg ut som ett luggslitet lejon med ilsket röd man! In i dischen för att göra mej klar för julafton nr 3.

Syster, Anders, farsan, B och hans fru S åt en jättegod potatisgratäng med kalkon. B och S tackade för sig och jag var nog mer nyfiken än syrran för nu ville jag ha PAKET!!

Bästa julklappen i år blev:

Plattången matchar ju mitt hår :D

Dagen avslutades med kattmys och det skar i hjärtat när kissen följde efter mej ut till bilen och jamade. Han ville verkligen inte att jag skulle åka. Men klockan var över midnatt och jag skulle upp tidigt dagen efter så det var bara att åka hem och slå ner kudden. Om någon nu tror att det gick bra att sova så kan jag lugna alla med att det gjorde det INTE!!
**********

Torsdagen började tidigt och efter en snabb mellanladning på Säve tillbringade jag resten av dagen hos "snyggast i kommun". Det var precis lagom för min del och kommande dagar fram till dagens datum har mer eller mindre tillbringats där. Inte mej emot! ;)
**********

Nu är det dags att ta tag i mitt liv igen. Idag börjar jag jobba igen efter juluppehållet och det är faktiskt med lite blandade känslor. Trodde att jag skulle sakna jobbet massor, men jag har faktiskt lyckats njuta av min ledighet.
Å andra sidan så kommer jag nog igång ganska snabbt igen. Jag har ju världens bästa Åsa och Jennie i huset och dom har jag saknat <3
**********

Dagens musikaliska inslag kommer från Braveheart som vi kollade på häromdagen. Många långhåriga skottar i den filmen... *mums* ;)


Kommentarer
Postat av: Sölwi

Måste erkänna att jag e hyfsat nyfiken på vem de e som e "snyggast i kommun"... ;)

2012-01-19 @ 12:09:57
Postat av: Ida

hehe ja du...de är de många som är ;)

2012-01-20 @ 07:59:16
URL: http://volvorullarochjagmed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0