Fåfängan kom med åldern

Som alla mina vänner vet så har jag aldrig varit så speciellt fåfäng. Jag har adrig vårdat mitt hår, jag har aldrig sminkat mej eller brytt mej nämnvärt mycket om generande hårväxt eller rent allmänt funderat på hur andra ser mej.

Däremot har jag åtgärdat det som jag själv inte tycker om. Som tex "mustachen" på överläppen och håret under armarna och på benen. Men annars har det fått se ut som det gör.

Jag skyller på åldern! För strax innan jag fyllde 30 fick jag någon slags ålderskris. Jag fick plötsligt för mej att jag skulle börja bry mej om hur jag såg ut i håret och vårda det lite. Färgning var en del av det hela men också det här med att jag gillar när mitt annars naturligt lockiga hår blev rakt. Det här med lockarna har jag iofs alltid ogillat men nu blev det värre än någonsin av någon anledning...

Sagt och gjort, håret färgades delvis rött och jag såg (enligt andra) minst 5 år yngre ut! Om nu just det sista var sant är det inte upp till mej att avgöra men visst blev jag lite mer poppis bland grabbarna efter det ingreppet. Om det nu beror på att killar vill ha yngre tjejer vet jag inte...det var bara en vild gissning från min sida. Eller så är det så som dom säger att killar lixom tjejer gillar när någon är mån om sitt utseende.
Själv är jag inte lika noga med det där. Tycker jag om någon så tar jag honom som han är.


Snyggaste hårfärgen ever
**********

Att jag fick en ny mössa att ha på mej dom dagarna som jag har en "bad hairday" gjorde ju inte saken sämre direkt... ;)


V O L V O
**********

Jag är inte heller den som fiskar efter uppmärksamhet. Tvärt om faktiskt. Men de senaste veckorna har jag ändå fått massor. Både på jobbet och privat. Det är på gott och ont tycker jag. För visst uppskattar man när man får komplimanger och folk tycker att man är söt. Men jag har något grymt svårt att ta beröm så det känns nästan pinsamt att säga "tack". Men men, dom säger ju att en kvinna är som ett vin, bättre o bättre med åren... Det kankse stämmer... Å andra sidan har jag ju hårfärg som ett rödvin och kommer att ha det ett bra tag till! :D
***********

Dagens musikinslag: "The golden age"


Kommentarer
Postat av: Emma

Får väl vara den som går mot strömmen då, och tycka att du passar bättre i din naturliga hårfärg. =) Men det viktigaste är att du är nöjd, och när du är nöjd, så återspeglar ju det sig, och folk börjar se en lite mer. =)

2012-01-13 @ 20:16:53
Postat av: Ida

Ja du Emma, de är du nog inte helt ensam om iofs. De är som du skriver, ja trivs och då ser jag nog bättre ut :) kram på dej min goa kompis :)

2012-01-16 @ 22:15:15
URL: http://volvorullarochjagmed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0