"Det är åldern!"

I helgen gjorde jag en skrämmande upptäkt: Jag är verkligen inte 18 längre! Förr kunde man festa tre dagar i rad utan att må dåligt men nu kunde jag inte ens dricka lite lagom (eller ja, det blev nog lite mer än planerat båda dagarna) två dagar i rad utan att bakfyllan visade sej.
**********

Fredagen bjöd på personalfest som var riktigt...intressant! Ja det var nog det rätta ordet. Intressant men trevligt.
Lördagen var dagtid riktigt lugn och jag hade en go 11-åring hos mej halva dagen som spelade xbox. På kvällen hamnade jag på "det vanliga stället". Jag får nog erkänna att det blev ganska mycket öl!! Men det var det verkligen värt! Tillockmed dagen efter då bakfyllan verkligen slog till. Jag kände mej inte nykter förren framåt eftermiddagen och när jag kom hem på kvällen hade jag grym skallebank! Jag beklagade mej lite för en kompis som bara skrattade åt mej och sade: "Det är åldern!"
**********

Jag ska inte klaga för jag är "bara" strax över 30..men jag tror inte att jag lider något av åldersnojja som det är just nu... Bara det att bakfyllorna blir värre och värre med åren och man orkar helt enkelt inte festa som man gjorde för ca 10 år sedan...
**********

Igår var jag hos tandläkaren! (Ja här slänger vi oss mellan ämnena) Jag har äntligen hittat en som passar mej perfekt och nu känns det tillockmed lite småkul att följa hans råd. Ett av dem var att skaffa mej en eltandborste:


Tandborsten som förhoppningsvis funkar ett tag...

Det var en underlig upplevelse att borsta tänderna med den första gången. Hela skallen vibrerade och eftersom det är en så kallad "intelligent tandborste" så säger den till mej om jag trycker för hårt eller borstar för länge på ett ställe! Det var inte utan att jag kännde mej mindre smart än tandborsten! Men jag är nöjd med mitt inköp och nu ska jag se till att komma ihåg att använda den istället för min vanliga tandborste... Det är nog den största utmaningen... Funderar på att gömma den vanliga...det borde räcka...
**********

Nu till bilden som gjorde mej så himla glad i lördags. Min älskade Tant skickade den till mej och då insåg jag att hon verkligen lärt känna mej genom åren. Synd att hon inte är lite yngre och kille...då hade jag gift mej med henne!


Det är dagen sanning det!
**********

Dagens musikaliska inslag är Iron Maidens "Run To The Hills". Den är helt underbar och i lördags var den om möjligt ännu bättre än vanligt... ;)
Enjoy!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0