Träningsvärk och träningsabstinens

I söndags körde jag ringleden för första gången efter snö-uppehållet. Det resulterade i att jag rullade klockrent in i väggen! Efter 3/4 (mitt på "fängelserakan") tog det totalt tvärnit! Det var nog egentligen inte rent kroppsligt utan mer psykologiskt. Jag fick ta hjälp av en kompis som roade mej lite i telefon samtidigt som jag rullade. Det var en ganska så otäck upplevelse som jag aldrig förr varit med om. Men jag tog mej runt tillsist som tur var.
Till saken hör att det inte var det bästa vädret för en tur. Det var snöblaskigt och hela leden såg ut som en swimmingpöl och jag blev plaskblöt efter bara en liten bit.
Igår hade jag en grym träningsvärk och ont i revbenen. Idag hade jag återhämtat mej så pass att träningsabstinensen kom smygande. Det kan ha berott på det fina vädret också. Så efter jobbet tog jag mej en tur. Kan ju säga att det märktes att jag inte varit igång på ett tag och söndagens händelse satt nog också kvar i skallen. Det var inte förren jag kommit halvvägs (typ Hagakiosken för er tidaholmare) som det lättade på trycket i hela kroppen och jag hittade en behaglig rytm. Så för en gång skull kändes "fängelserakan" inte så motig.
Förhoppningsvis håller sej vädret nu så att jag kan köra varannan dag igen. Det hade varit perfekt!


Kurvan precis innan "fängelserakan" och jag kände mej riktigt stark!
**********

Nu till dagens musikaliska inslag. Med tanke på vad jag ska göra nu så tycker jag att den här passar perfekt! :D




Kommentarer
Postat av: Karin

Har inte du lovat din sjukgymnast att ta det lugnt??!

Postat av: Ida

nja...lovat att inte spela tennis iaf... o de har ja ju inte gjort :)

2012-02-21 @ 23:43:57
URL: http://volvorullarochjagmed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0