Lite lagom stressigt

Ja idag kom jag på att helgen faktiskt inte börjar på fredag eftermiddag. Jag jobbar ju på lördag också!! Aja, det är ju bara två timmar så det ska jag nog överleva. Dessutom är det helt ok att jobba helg för då kommer det oftast in tidaholmare som ska köpa revybiljetter och det är lite roligare än mycket annat. :)
**********

Idag har jag jobbat förmiddag, det resulterade i att jag kom hem när jag i normala fall börjar jobba: strax efter kl 13.00! Då var jag ganska så trött så jag passade på att vila mej i form i ca två timmar. Efter det tog jag tag i något som jag har skjutit upp ett bra tag. Jag städade, tankade och tvättade min älskade bil. Trodde inte att det skulle ta så lång tid men har man väl börjat så nöjer man sej inte förren man är helt till freds med resultatet. Iaf gör inte jag det. Så summan av det hela blev att det tog nästan tre timmar!! Då ska man ha med i beräkningen att jag inte tankade full tank och att jag körde in bilen i Statiols biltvätt!! Det som tog mest tid var städningen som jag faktiskt trodde skulle gå snabbast. Men hur som helst så blev jag nöjd och det är ju det viktigaste.



Älsklingen blev ren i Statoils biltvätt och mitt humör pekade uppåt
**********

Efter det så var jag superduktig (för att vara jag) och handlade och lagade mat. Och inte nog med det, jag städade undan efter mej i köket!! Diskade och torkade...fixade och trixade tills köket såg ut som när jag började. De som känner mej har troligtvis satt i halsen och kippar efter luft nu men jag lovar och svär att det är sant!! Tror minsann att jag börjar bli vuxen!! Hjälp!!
**********

Nu är jag nyduschad och redo att slå skallen i kudden för att vara riktigt pigg till min jobbigaste men förhoppningsvis roliga morgondag. Som vanligt kommer det ett musikalsikt inslag som idag inleds med en sketch. Robert Gustafsson och Peter Settman i högform!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0