Ringleden, snö och så är jag söt... Hur gick det till??

Så var det helg igen. Jag inledde den med att jobba två timmar och som tur var så hade jag mer att göra än Åsa hade förra veckan så det gick hyfsat smärtfritt. Dagens roligaste på jobbet var en kille från Norrköping som förklarade väligt ingående varför han tyckte om storstaden men inte småstäder som Tidaholm. Här var inget öppet, i Stockholm var ALLT öppet! Jag förklarade för honom att det var tur att han inte var här på en Söndag... Då skrattade han och gick ut i kylan. En trevlig grabb, hoppas att han inte kommer tillbaka...tycker synd om han som inte trivdes...
**********

Så har jag varit slö, slapp och likgiltig när det gällt att hålla trimm på kroppen i veckan. Det viktigaste har varit bilen. SÅ!! Nu äntligen tog jag tag i saker och ting och rensade ur länkhjulen, pumpade däcken o klädde på mej varmt. Sedan drog ja ett varv på leden!!


Ungefär halvvägs började ja komma igång...

Det började småsnöa på vägen och NU ska ni få se hur "fängelserakan" ser ut:

Rakt fram och inte det roligaste...

Och det berömda fängelset: Tidaholmsanstalten, lääääängst bort i bild:

Ja inte syns det mycket, men Tidaholmsanstalten är där...precis framför skogen...

Efter en sista spurt med snön rakt i ögonen kändes det skönt att snart vara klar. Men något i mitt huvud sade ändå att jag skulle ta ett varv till!! Men snön i ögonen sade något annat så jag åkte hem istället.

Nu väntar en låååångdusch med färgbombning av håret. Sedan MAAAAT!!
**********

Till mina kompisars förvåning (och min egen också iofs) så har jag fått höra att jag är riktigt söt! (Ja, det är flera som sagt det och INTE bara tejer som det brukar vara) Kan iofs tycka att det måste vara fel på synen hos de som sagt det... Men jag vet inte... Jag vet att jag har svårt att ta åt mej komplimanger för jag tror inte att folk kan tycka att JAG ser bra ut...eller??  Hur som helst så är det inte så mycket mer att säga om det men lite småkul börjar jag änå tycka att det är... Dagens musikaliska inslag blir därför:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0