Polisen är ganska så söta ibland

Ja om nu någon av mina vänner på FB har lyckats missa dagens händelse så kan jag meddela att jag har fått tillbaka min rullstol idag. Började dagen med att lyssna av ett meddelande på telefonsvararen från polisens ledningscentral i Västra Götaland. De meddelade att de ville ha numret till Hjälpmedelcenttralen i Skövde eftersom de behövde koppla ihop rullstolens ID-nummer med mitt personnummer. Jag ringde till arbetsteraputen på vårdcentralen för att dubbelkolla att det verkligen var rätt nummer som stog på rullstolen. Och det var det som tur var. Passade även på att tala om för henne att jag behövde en arbetsorder på punkterade däck och sneda länkhjul som skulle åtgärdas under dagen. Hon var snabb som vinden och när jag 10 min senare ringde till Hjälpmedelcentralen så fanns den redan på plats och jag blev upplyst av telefonisten att jag kunde komma in kl. 10 eller kl. 13!! Med tanke på att jag inte visste när jag skulle få tillbaka rullstolen så bad jag att få återkomma.
**********
 
SÅ!! När jag dubbelkollat precis ALLT så ringde jag till Polisen igen. De talade då om att ärendet hade överlämnats till den lokala polisenheten men att jag fortfarande var tvungen att bevisa att det faktiskt var min rullstol som hade hittats. Jag blev kopplad till polisen i Falköping. Där fick jag prata med en morgontrött polis som undrade hur många rullstolar det egentligen kunde vara stulna i Tidaholm?? "Klart att det är din, det är bara att åka och hämta den så skriver jag in att fallet är uppklarat och stöldgodset återlämnat till ägaren" Jag ifrågasatte då ifall de inte behövde komma ut och göra någon form av uppföljning. Fick svaret: "Onödigt pappersarbete! Den är ju din." Haha! Den kommentaren var ganska så söt tycker jag. :) Den enda frågan jag fick var om jag kunde uppge mitt personnummer. När jag gjort det och han hade konstaterat att det var samma nummer som det stog på anmälan så avslutade vi samtalet.
**********
 
MEN! Det är inte över än... När jag hämtat rullstolen, varit med i ett reportage i lokaltidningen om "dess försvinnande" och tagit mej till Skövde för att få rullstolen fixad så ringer polisen i Skövde och frågade om jag hade hämtat min rullstol än. Jag svarade som det var att jag satt i ett väntrum för att få sakdorna fixade. Polisen skrattade till och bad om ursäkt för att han hade stört mej men att han var tvungen att dubbelkolla om jag var nöjd med uppföljningen av fallet. Ja, med tanke på att jag kännde att de helst inte ville blanda sig i fallet utan lät mej sköta återtagandet av stöldgodset så var jag mycket nöjd! Kunde ju tagit flera dagar annars med byråkrati och pappersarbete. Case closed!! :)
**********
Kändes som om jag gjorde polisens arbete idag, men tack iaf för att ni hörde av er en gång extra och dubbelkollade att jag hade gjort rätt ;)
***********
 
Idag blir det ingen musik som det brukar. Istället blir det ett litet humorinslag om just...polisen :)
 
 
**********
 
Kan nog säga att dom är väldigt bra att ha när de verkligen behövs! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0