Svensk sjukvård är en gåta...

Ja ibland undrar jag vad vissa doktorer pysslar med. Det enda som mitt besök hos ortopeden i Skövde gav mej var en explosion av irritation och ilska. Doktorn där sa mer eller mindre samma sak som den på vårdcentralen här hemma: "Vad vill du ha för värktabletter? Eller vill du hellre ha en kortisonspruta i axeln?" Och åter igen NEJ!!!! Jag är inte ute efter en kortsiktig lösning på det här problemet, för jag hade faktiskt tänkt att leva lite längre än de två år som han räknade med att det skulle ta innan just den här smärtan ger sej...KANSKE!!

Ja det var en flopp helt enkelt... Som tur är så har jag en farsa och en sjukgynast som förstår mej till 100% och är redo för att hjälpa mej att slåss för min sak. Själv är jag ju kanske inte så diplomatisk när jag blir arg på något så det kanske kan vara lugnast att någon annan för min talan...iaf till en början... SÅ!! Tillbaka på ruta ett igen... Tror att det känns mer meningsfullt att försöka få en tegelvägg att fatta vad jag menar än en av doktorerna som tror att de vet hur jag har det. En av dom sa tillock med att jag är otränad och att det är därför som min axel inte håller sej i position... Men det talade jag om för honom att träningen jag gör varje dag sliter mer på kroppen och att det inte har hjälpt det senaste året...snarare tvärt om!! Jag tränar dagligen bara genom att leva mitt dagliga liv och jag är INTE stilla!! Jag rör mej mer än jag borde och trotsar tillockmed min kropp när den däger ifrån...så ett sådant påstående gjorde mej mer än förbannad. När jag kom hem till farsan var jag så arg att jag satte mej och lipade en stund i rena ilskan. DET är inte ofta jag gör det...
**********

Frågan jag ställer mej är: Hur svårt kan det vara att se till varje enskild patient? Menar... Är alla månniskor som söker smärtlidring så kåta på tabletter så att dom godtar att knapra i några år och sedan fortsätter om nu det inte går över på den tiden...eller?? Ja det kändes som om det var det som dagens doktor förväntade sej det av mej... Att jag skulle bli nöjd med lite piller och så var allt bra... Det var samma sak förra gången jag var hos ortopeden på KSS... "Hur många piller vill du ha?" Ja, det var mer eller mindre det de frågade förra gången också... Och så blir dom jätteförvånade när jag inte vill ha några piller... Aja, den här historian är inte klar än på långa vägar. För jag är ju inte den som ger upp!! Dom vet inte vem dom har retat upp.
**********

Jag passade på att ta mej en sväng till ett av mina favoritställen innan jag lämnade Skövde. För dit hittar min bil nästan på egen hand. ;) Volvo!!!!! Där hämtade jag en av mina födelsedagspresenter, en sats med låsmuttrar... Ja, det är väl dumt att få mina snyggingar stulna... :)


Min älskade bil med snyggo-fälgarna utanför KSS i Skövde
**********

Nej, nu måste jag ladda om inför morgondagens besök på Kss... Då ska det bli "underredsbehandling" på GYN... Ja, tänk att jag får ha så här kul...det är ju helt ofattbart!! Eller nåt...
Dagens musikaliska inslg blir något som slår huvudet på spiken...om jag byter mitt namn till Glenn så kanske jag blir glad igen... ;) Man ska se saker positivt här i livet:



Kommentarer
Postat av: Zinita Gustafsson

De i vården är så vana att de flesta vill ha tabletter.De är hyperk. De är nog ett fåtal som kämpar som du.Fråga nästa gång om dom vill byta med dig.Kram vi hörs och syns kom gärna in om du vill tjata lite för de behöver man.<3

2012-05-11 @ 16:58:25
Postat av: Ida

Ja grannen min, så känns de iaf... Tack för erbjudandet :) Jag kommer in till dej någon dag <3

2012-05-14 @ 01:44:17
URL: http://volvorullarochjagmed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0