Veckans i-landsproblem

Det här inlägget kommer att handla om hur det kan vara att ha annons på blocket.se.

Jag har nu mina originalfälgar (med däck) till min Volvo V70 ute på annons och det är förvånandsvärt intressant och tröttsamt att prata med vissa nötter som ringer på dom.
Det hela beror nog på att jag är tjej och inte förväntas att kunna svara på alla underliga frågor som man kan hitta på när det gäller fälgar och däck. De jag inte har kunnat (eller velat) svara på är frågor som är helt orelevanta eller helt enkelt är för dumma... Men jag har en ängels tålamod med alla...i ca 10 min!! När det har tjafsats så pass länge fram och tillbaka och man har fått den ena frågan efter den andra om sådant som klart och tydligt står i annonsen då tröttnar jag!! Kanske fel taktik men det är lite som att prata med en tegelvägg ibland och det har jag varken tid eller lust med.

Ett exempel på ett samtal som urartade lite var när en kille från Stockholm ringde och talade om för mej att jag sålde däck till en traktor eftersom alla Volvobilar är traktorer. Då frågade jag, helt lugnt och stillsamt, varför han ringde på annonsen om han nu inte var intresserad av traktordäck... Fick då svaret att han faktiskt var från Sveriges kungliga huvudstad och minsann visste mer om Volvo än jag någonsin skulle kunna lära mej!! Vet inte om det är jag som är trög eller om det är för att jag kommer från landet...men jag fattade inte vad just det hade med saken att göra. 
Efter ca 15 min tjafsande hit och dit slutade det hela med att jag sa: "Vad är det du inte fattar?? Mina fälgar har bultcirkel 5/108 och bilen du vill sätta dom på kräver 4/114,3 (Volvo V40)...dom passar inte!!" Men det begrep han inte så han blev arg och kallade mej för "Jävla bonde" och lade på luren i örat på mej.

Visst är det en djungel med däck och fälg och vad som passar på olika bilar. Men lite får man väl läsa på innan man ringer på en annons och påstår saker som man kanske eventuellt möjligtvis tror sej veta...eller?? Jag har inga problem med folk som faktist inte har en aning om vissa saker utan frågar för att få reda på, men att ifrågasätta mina svar när jag vet att deras påståenden är helt uppåt väggarna...det blir jag trött på!!

Men sedan finns det de som faktiskt har lite humor och är lite roliga att prata med. Som killen som ringde och ville byta mot en jacuzzi som fungerade sådär... När jag förklarade att jag bor i lägenhet och inte har plats för en sådan så svarade han att han tyckte att jag kunde ha den i vardagsrummet istället för en soffa...för det är det nog inte många av mina kompisar som har. Och näää det har jag inte sett hos någon som jag har hälsat på...så det hade ju varit...annorlunda... :D


Ja, dom kommer nog vara till salu ett bra tag till som det ser ut...


Ibland känns det som om min kära sambo Egon hade klarat av vissa samtal bättre än jag gör ;)
**********

Har även en liten westernsadel ute på blocket. Men det måste jag säga att hästmänniskor som ringer på den har koll på vad det är dom ringer på. Där har problemet istället varit att de tycker att jag ska stå för frakten eller att de prutar onödigt mycket. Jag kan tänka mej att sälja den billigare än utsatt pris, men jag ger inte bort den mer eller mindre gratis. Selen var lättare, det var aldrig något snack. Tjejen som köpte den var helnöjd och jätteglad för den. Då känns det kul att vara säljare!! :D
**********

Ja jösses...det är inte lätt alla gånger... Och om någon nu mot all förmodan råkar vara intresserad av mina fälgar på riktigt så är det bara att kolla in dom på: http://www.blocket.se/skaraborg/Sommardack_pa_Volvo_originalfalg_15__39878163.htm?ma=1
**********

Ja... Efter det här blogginlägget kommer nog ingen våga ringa på någon av mina annonser... Men jag lovar att jag inte är farlig att prata med. Det kan nog bara vara så att jag bemöter folk som jag själv blir bemött. Börjar någon tjafsa med mej så ger jag tillbaka. Men är man vänlig och saklig så är det inga problem. Det som jag tagit upp här är nog bara ca 20% av de samtal som jag fått på annonsen. De andra 80% har varit trevliga och lugna men av en eller annan orsak inte slutat med att jag fått något sålt.
**********

Ja ibland är det intressant att ha i-landsproblem ;) 

Dagens musikaliiska inslag bör nog bli något som gör mej på glatt humör...så det blir:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0