Rastlöshet, hockey och Futurama

Ja då har man börjat jobba igen. Det har gått riktigt bra men mitt stora problem med rastlöshet kom hastigt och ganska olustigt tillbaka. Det är egentligen inte så konstigt men det största problemet är att kroppen inte riktigt orkar med det tempo som jag satt upp. Hjärnan vill men inte kroppen helt enkelt. Allt är som vanligt med andra ord!

Det här har inneburit två vändor på ringleden två dagar i sträck. Inte så lyckat med tanke på min axel men jag är expert på att överkompensera så det har gått ganska bra ändå. Igår var jag ute i världens blåst och snöblandat regn. Det tog nästan en timma att komma runt och när jag var hemma igen var jag plaskblöt utifrån och in och innifrån och ut! Men jag tinade upp i duschen som tur var.
Idag gick det lite lättare eftersom det "bara" blåste en massa och jag hade motvind mer eller mindre hela vägen! Tror det var medvind ca 10 meter på den så kallade "fängelserakan" så det får man ju vara tacksam för!! Imorgon finns en risk för en runda till, men inte helt säkert eftersom jag jobbar något mera än jag gjort de senaste dagarna.
**********

Gårdagen var inte slut efter ringledsturen. Jag kom ju på att det var hockey på tv! Sverige - Finland i semifinal i JVM! Det fick man ju bara inte missa!!!! SÅ... Jag lade mej tillrätta i min älskade soffa och fick mer eller mindre en hjärtattack innan det var klart. Jo, jag tar hockey på största allvar om någon undrar...

Tanken var nu att jag skulle gå och lägga mej eftersom det var mitt i natta, men inte då... Runt 3-tiden blev jag hungrig och då var det ju lika bra att äta lite och fortsätta att titta på nästa semifinal: Canada - Ryssland.
Den matchen var inte att leka med och jag är tacksam för att jag höll mej vaken. Det var sännande hela vägen trots att jag (och säkert alla andra som tittade på matchen) trodde att det var avgjort när tredje perioden började och det stog 6-1 till Ryssland. Canada, som för övrigt är en underbar hockeynation, var inte villiga att vika ner sej så lätt och efter underbart spel och ytterligare risker för hjärtattacker i min soffa så blev slutresultatet 6-5 till Ryssland!!

Nu ser jag fram emot finalen mellan Sverige och Ryssland som spelas natten till Fredag. Den ska jag INTE missa för något i världen!! Hoppas bara alla stormar håller sej lugna så ska det nog inte vara några problem att se hockey i detta hushåll!! (SVT1 kl. 01.50)
**********

Så kom vi till min avkoppling den här veckan. Jag har alltid älskat tecknade serier. Som barn var jag salig när jag fick titta på serier som Dr. Snuggles, Bamse, Barbapapa och Trasdockorna (och låt oss inte glömma all Disney som insupits i denna hjärna). Men som vuxen (hahaha vuxen...) har jag fassnat för serier som Simpsons, Family Guy och ej att förglömma FUTURAMA!!


Från vänster:
Dr. Zoidberg, Leela, Fry, Bender och Dr. Franzworth

Anledningen till att just Futurama har en så pass stor betydelse för mej är att det var just den serien som var räddningen för mej när jag låg i sängen och väntade på att få operera ryggen. I nästan ett helt år tittade jag igenom alla fyra säsonger om och om och om igen... Det var tragiskt nog det som höll mej igång och gjorde att jag reste mej och gick upp ur sängen alls på dagarna (för att byta skiva i dvd´n). För samtidigt som det var en källa till glädje så förknippades den länge med det lidande som jag levde med under detta år av väntan.

Nu har jag inte tittat på det alls sedan jag opererade ryggen och det är snart fyra år sedan! Men en vän skickade en mugg i julklapp som gjorde att jag blev påminnd om serien:

Bite my shiny metal ass!!

Just den repliken säger roboten Bender när han blir irriterad över något och det vet min polare SÅ väl att jag gillar. Nu har jag insett att jag faktiskt KAN se serien utan att få den olustiga känslan av frustration och irritation som förknippades med ryggsmärtor och vantrivsel.
**********

Dagens musikaliska inslag kommer från Tidaholmsbandet Pastoratet med den passande låten "Idyllen" som handlar om staden som jag älskar mest <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0